X

Verzende naar een vriend

* * * *

Bevestigen

De link op deze pagina is verzonden naar uw vriend.

Cuisinart A taste of perfection

Cuisinart A taste of perfection

Ons verhaal

1970

Terugkomend van een reis naar Frankrijk, waarin hij in het bijzonder genoot van de culinaire tradities, ontwerpt de Amerikaanse ingenieur Carl Sontheimer een keukenapparaat.
Zijn idee? Het toegankelijk maken van de kunst van het koken voor iedereen. De producten van Cuisinart, inmiddels uitgerust met de beste technologieën, vinden langzamerhand hun plaats bij de horeca professionals.

1989

De Conair Group koopt Cuisinart. Het merk ontwikkelt zich rondom haar kernwaarden: Technologieën en innovatieve concepten, exclusieve designs, edele- en robuuste materialen, alles ten dienste van de culinaire kunst…

2000

In 10 jaar tijd lukt het Cuisinart om de leiderspositie in de wereld van culinaire keukenapparten te verstevigen in de Verenigde Staten. Nieuwe productcategorieën worden geïntroduceerd: blenders, koffiezetapparaten, broodroosters, waterkokers… Cuisinart onderscheidt zich zelfs in de non-elektrische producten en presenteert daarmee een volledig aanbod voor gegarandeerd resultaat en succes in de keuken.

2003

Cuisinart gaat terug naar Frankrijk, het land wat de inspiratie bood voor de oprichting. Het merk wordt gesponsord door een legendarische chef, een echte ambassadeur van de gastronomische Franse keuken: Paul Bocuse.

2003-2013

Cuisinart groeit in Europa en in gespecialiseerde netwerken met haar exclusieve producten: de Griddlers, een exclusieve uitvinding van Cuisinart, zijn echte multifunctionele kookplaten. Vanaf 2013 introduceert Cuisinart het koken buitenshuis met een nieuwe lijn van gasbarbecues en een scala aan accessoires voor de barbecue. Ondertussen wordt de Griddlers collectie uitgebreid met nieuwe modellen, allen passend in het Griddler-concept, oftewel: de kunst van 'Easy Good Food'.